Potrivește coloanele. Scrie literele pe linii. / Match the columns. Write the letters on the lines.
În funcție de rezultatul obținut, poți să treci la MODULUL URMĂTOR - Everyday life - sau poți să revezi unele noțiuni de VOCABULAR / GRAMATICĂ de la acest modul.
QUESTIONS
My family
1. James doesn’t live with his dad.
a.True
b.False
2. James has one brother and one half-sister.
a.True
b.False
3. Richard is older than James.
a.True
b.False
4. Richard didn’t go to university because his grades at school were bad.
a.True
b.False
5. Richard makes popular Internet videos.
a.True
b.False
6. James rarely sees his cousin George these days.
a.True
b.False
7. George is more serious and more active than James.
a.True
b.False
8. George and James never talk about their problems together.
a.True
b.False
Listen to James answering questions about his family. For questions 1 to 8, choose true or false. ( Ascultă-l pe James răspunzând la întrebări despre familia sa. Pentru întrebările 1 - 8, alege adevărat sau fals.
WH-Questions
Cuvinte Interogative
WHO = Cine ? / Care ?
WHO is only used when referring to people. (= I want to know the person)
WHO este folosit doar atunci când se referă la oameni. (= Vreau să cunosc persoana)
WHERE = Unde?
WHERE is used when referring to a place or a location. (= I want to know the place)
WHERE este utilizat atunci când se referă la un loc sau la o locație. (= Vreau să știu locul)
WHEN = Când?
WHEN is used to refer to a time or an occasion. (= I want to know the time)
WHEN este folosit pentru a se referi la un moment sau la o ocazie. (= Vreau să știu ora)
WHY = De ce?
WHY is used to obtain an explanation or a reason. (= I want to know the reason)
Normally the response begins with "Because..."
WHY este folosit pentru a obține o explicație sau un motiv. (= Vreau să știu motivul)
În mod normal, răspunsul începe cu „Pentru că ...”
WHAT = CE? (Care? / Cât? – În întrebări devenite expresii fixe)
WHAT is used to refer to specific information. (= I want to know the thing)
WHAT se folosește pentru a se referi la informații specifice. (= Vreau să știu lucrul)
WHICH = Care?
WHICH is used when a choice needs to be made. (= I want to know the thing between the alternatives)
WHICH este utilizat atunci când trebuie făcută o alegere. (= Vreau să știu alternativa aleasă)
Care este mai bun (acesta sau acela)?
WHOSE = A, al, ai, ale cui?
WHOSE is used when we want to know who the possessor is. (= I want to know whom this belongs to)
WHOSE este folosit atunci când vrem să știm cine este posesorul. (= Vreau să știu cui îi aparține asta)
HOW = Cum?
HOW is used to describe the manner that something is done. (= I want to know the way)
HOW este folosit pentru a descrie modul în care se face ceva. (= Vreau să știu cum anume rezolv/realizez un lucru)
With HOW there are a number of other expressions that are used in questions.
Cu HOW există o serie de alte expresii folosite în întrebări.
How much – refers to a quantity or a price (uncountable nouns)
How much - se referă la o cantitate sau un preț (substantive nenumărabile) = Cât? / Câtă?
How many – refers to a quantity (countable nouns)
How many - se referă la o cantitate (substantive numărabile) = Câți? / Câte ?
How often – refers to frequency = Cât de des?
How often - se referă la frecvență
How far – refers to distance = Cât de departe?
How far - se referă la distanță
How + adjective (How tall/intelligent/rude etc.?) – refers to the dimension of the meaning of the adjective (height / intelligence/rudeness etc.) = Cât de înalt/ă / intelligent/ă / nepoliticos/ă etc.?
How + adjectiv (How tall/intelligent/rude etc.?) - se referă la dimensiunea semnificației adjectivului (înălțime / inteligență / grosolănie etc.)
How long – refers to length, duration = Cât durează? / Cât de lung/ă? (în timp și/sau spațiu), De cât timp? / De când?
How long - se referă la lungime, la durată
How old – refers to age = Câți ani?
How old - se referă la vârstă
WH - QUESTIONS
CUVINTE INTEROGATIVE
Urmează o serie de exerciții cu aceste cuvinte interogative. (Click pe butonul de mai jos pentru descărcarea fișierului complet).
Urmează o serie de exerciții cu aceste articole. (Click pe butonul de mai jos pentru descărcarea fișierului complet).
Articolul hotărât – THE
We use THE with: (Folosim THE cu :)
1. A singular or plural noun when it is clear/obvious which person or thing we are talking about.
1. Un substantiv la singular sau la plural ,atunci când este clar / evident despre ce persoană sau lucru vorbim.
2. Anything which we identify immediately.
2. Orice lucru pe care îl identificăm imediat.
3. Musical instruments (the violin, the guitar, the drums, the flute, etc.).
3. Instrumente muzicale (vioara, chitara, toba, flautul, etc.).
4. Something that is unique or there is only one.
4. Ceva care este unic sau există doar unul singur.
5. Names of rivers, seas, oceans, mountain ranges, and deserts.
5. Denumiri de râuri, mări, oceane, lanțuri muntoase și deșerturi.
6. Directions (cardinal points).
6. Direcții (puncte cardinale).
The Indefinite Article – A / AN
Articolul Nehotărât - A / AN
We use A/AN with:
Folosim A / AN cu:
1. Singular nouns and the first time we refer to a person, animal or thing.
1. Substantive la singular și care sunt folosite atunci când ne referim pentru prima data la acea persoană, animal sau lucru.
2. We don't use A/AN with possessive pronouns, demonstratives or cardinal numbers.
2. Nu folosim A / AN cu pronume posesive, demonstrative sau numere cardinale.
3. We use ONE (or more – 2 / 3 / 4 / etc.) instead of A/AN when the number is important.
3. Folosim UNU (sau mai multe – 2 / 3 / 4 / etc.) în loc de A / AN când numărul este important.
A is used when the next word begins with a consonant sound (b, c, d, f, g, h, j, k etc).
A este folosit atunci când cuvântul următor începe cu o consoană sau cu un sunet consonantic (b, c, d, f, g, h, j, k etc).
AN is used when the next word begins with a vowel sound (a, e, i, o, u).
AN este folosit atunci când cuvântul următor începe cu o vocală sau cu un sunet vocalic (a, e, i, o, u).
A and AN
We use A/AN (articles) with singular countable nouns.
Folosim A / AN (articole) cu substantive numărabile la singular.
We use A/AN (articles) with singular nouns expressing professions.
Folosim A / AN (articole) cu substantive care exprimă profesia.
Some and Any
We use SOME and ANY with plural nouns and uncountable nouns.
Folosim SOME și ANY cu substantive la plural și substantive nenumărabile.
Some este utilizat în general în propozițiile pozitive / afirmative.
Any este folosit în general în propozițiile negative și are un sens negativ - niciun / nicio.
Am niște informații pentru tine legat de zborurile către Paris.
(Positive - Uncountable) (Afirmativ – Nenumărabil)
Nu am nicio informație pentru tine legat de zborurile către Paris.
(Negative - Uncountable) (Negativ – Nenumărabil)
Ne-am întâlnit cu niște prieteni după serviciu, ieri.
(Positive - Plural Countable) (Afirmativ – Numărabil, la plural)
Nu am văzut niciun prieten acolo joi.
(Negative - Plural Countable) (Negativ – Numărabil, la plural)
Cred că va avea puțin timp / ceva timp să vorbească cu tine azi.
(Positive - Uncountable) (Afirmativ – nenumărabil)
Nu cred că va avea timp să vorbească cu tine azi.
(Negative - Uncountable) (Negativ – Nenumărabil)
You can also use SOME and ANY in a sentence without a noun if the meaning of the sentence is clear.
De asemenea, SOME și ANY pot fi folosite într-o propoziție fără un substantiv, dacă sensul propoziției este clar.
Questions with Some and Any
Întrebări cu Some și Any
Generally, we use ANY in questions.
În general, folosim ANY în întrebări. Uneori se traduce cu vreun / vreo.
But SOME is used in the following circumstances, even in questions: (Dar, SOME este folosit în următoarele situații, chiar în propoziții interogative):
1. When we are offering something. (Când oferim ceva.)
2. When we are asking for something. (Când cerem ceva.)
3. When we are suggesting something. (Când sugerăm ceva.)
INDEFINITE AND DEFINITE ARTICLES
Urmează o serie de exerciții dedicate cazului genitiv. (Click pe butonul de mai jos pentru descărcarea fișierului complet).
THE GENITIVE CASE
GENITIVUL
Genitivul / Exprimarea posesiei
Formele genitivului
Genitivul se formează în două feluri:
1. Printr-o frază prepozițională (cu ajutorul lui ”OF” )
the title of the book, the top of the mountain (titlul cărții, vârful muntelui)
2. Cu ajutorul lui „’s ” sau doar cu un apostrof (’)
The boy’s house, the boys’house (casa băiatului, casa băieților)
a child's dream, Tom's new job, the boy's toy, the elephant's trunk (visul unui copil, noua slujbă a lui Tom, jucăria băiatului, portbagajul elefantului)
John and Mary's bank account; Scott and Henderson's house (Contul bancar al lui John și Mary (cei doi dețin un cont comun); Casa lui Scott și Henderson (cei doi dețin o casă comună)
John’s bank account and Mary's (fiecare are contul lui, separate); Scott‘s house and Henderson's (fiecare are casa lui)
children's games, the men's club, sheep's wool (jocuri pentru copii, clubul pentru bărbați, lână de oaie)
an actress's career, a waitress's job, St. James's Square, Alex's detective stories (cariera unei actrițe, meseria de chelneriță, Piața Sf. Iacob, poveștile de detectivi ale lui Alex)
The boys' school, the girls' school, the Joneses' house, the heroes' honesty. (școala de băieți, școala de fete, casa Joneses, onestitatea eroilor)
Utilizarea genitivului
1) Genitivul cu „’s” / „'„ (denumit și genitivul sintetic)
- Genitivul sintetic se folosește cu substantivele animate: de ex: the family's money, the dog's food (banii familiei, mâncarea câinelui)
Există câteva cazuri când substantivele neînsuflețite sunt folosite la acest genitiv.
a) Când substantivele neînsuflețite sunt personificate: de ex. the ship's funnel, the country's beauty (pâlnia navei, frumusețea țării)
b) Când substantivele insistă asupra duratei, lungimii: de ex. a month's time, a two weeks' holiday (timp de o lună, două săptămâni de vacanță / o vacanță de două săptămâni)
c) Când substantivele privesc măsurarea: de ex. five meters’ length, a park's area (o lungime de cinci metri, zona unui parc)
d) Când substantivele exprimă valoarea: de ex. fifty pence's worth of bananas, fifteen dollars’ worth of flowers (bananele valorează/fac cincizeci de pence, flori în valoare de cincisprezece dolari)
e) Când substantivele neînsuflețite prezintă un interes special pentru activitatea umană: de ex. the science's development, the brain's power (dezvoltarea științei, puterea creierului)
f) Opțional, atunci când substantivele neînsuflețite se referă la un grup de oameni, la locurile în care locuiesc oamenii, la instituțiile umane: de ex. the nation's problems, London's smog, the club's terrains (problemele națiunii, smogul din Londra, terenurile clubului)
g) În mai multe expresii idiomatice: de ex. to come to one's journey's end, to go down to the water's edge, to be at one's wits' end (a ajunge la capătul călătoriei, a coborî la marginea apei, a fi la capătul răbdărilor)
2) Genitivul cu ”OF” (genitivul analitic)
a) Genitivul cu ”of” este de obicei folosit cu substantivele neînsuflețite: de ex. the leg of the table, the bank of the river ( piciorul mesei, malul râului)
b) Construcția cu ”of” se găsește și la substantivele animate dacă sunt postmodificate printr-o frază sau propoziție relativă: de ex. What is the name of the guest in the long white dress?
What is the name of the guest who came first? (Care este numele oaspetelui în rochia lungă albă? Care este numele oaspetelui care a venit primul?)
Genitivul dublu
Genitivul dublu este format prin combinarea unui genitiv analitic (”of”) cu un genitiv sintetic „’s / ‘„): de ex. a friend of Tom's, this book of my brother's / un prieten de-al lui Tom, această carte a fratelui meu.
Expresii fixe
Expresiile fixe de tipul: „de dragul….. / pentru numele lui ..…...” pot fi folosite atât cu ajutorul genitivului sintetic, cât și simplu.
for God’s sake, for kindness' sake, for old times' sake / for God sake, for kindness sake, for old times sake, yesterday's newspaper, today's news, tomorrow's people, etc. (pentru numele lui Dumnezeu, pentru numele lui Dumnezeu, pentru vremurile de demult, ziarul de ieri, știrile de azi, oamenii de mâine etc.).
Adjectivele posesive
Adjectivele posesive sunt folosite pentru a arăta posesia a ceva.
În limba engleză, adjectivele se poziționează înainte de substantiv.
Adjectiv + substantiv
my car / your dog / his friend / her son / its walls / our class / your sister / their ball
În plus, adjectivul posesiv trebuie să fie ”de acord” cu persoana care posedă acel lucru, nicidecum asupra lucrului care este posedat.
De exemplu:
My dog is big. (my doesn’t refer to the dog, but to “I”)
Câinele meu este mare. (al meu nu se referă la câine, ci la „eu”)
His dog is big. (his doesn’t refer to the dog, but to “he”)
Câinele lui este mare. (al său nu se referă la câine, ci la „el”)
Our dog is big. (our doesn’t refer to the dog, but to “we”)
Câinele nostru este mare. (al nostru nu se referă la câine, ci la „noi”)
Their dog is big. (their doesn’t refer to the dog, but to “they”)
Câinele lor este mare. (lor nu se referă la câine, ci la „ei”)
!!! Spre deosebire de alte limbi, nu există niciun acord la plural între adjectivul posesiv și substantiv. (Nu adăugăm „s”.)
Examplu:
Our dogs are big. (correct) (Câinii noștri sunt mari.)
Ours dogs are big. (incorrect)
Your vs. you’re
A nu se confunda!!!
Your = adjectiv posesiv (Your house is big. = Casa ta este mare.)
You’re =you are = tu ești (verbul ”to be”) (You’re my friend. = You are my friend. = Ești prietenul meu.)
Its vs. It’s
A nu se confunda!!!
Its = adjectiv posesiv (Its cage is big. = Cușca lui este mare. – cușca leului)
It’s = it is = el/ea este (verbul ”to be”) (It’s my house. = It is my house. = Este casa mea.)
Urmează o serie de exerciții dedicate verbului ”To Have / To Have Got”. (Click pe butonul de mai jos pentru descărcarea fișierului complet).
Which should we use: “Have” or “Have got”?
”Have” sau ”Have got”?
Pe care ar trebui să-l folosim?
”Have”și ”Have got” au aceeași semnificație atunci când vrem să exprimăm posesia a ceva. Și, da, sunt foarte adesea interschimbabile (poate fi folosit unul în locul celuilalt fără diferență de sens).
I have a car. = I’ve got a car. (Am o mașină.)
I have blue eyes. = I’ve got blue eyes. (Am ochi albaștri.)
I have a pencil. = I’ve got a pencil. (Am un creion.)
În ultima situație este de preferat evitarea construcției ”have got”, deoarece, în general, aceasta este folosită pentru a exprima posesia unor obiecte/persoane care au o valoare oarecum considerabilă (I have a car. = I’ve got a car. (Am o mașină.) / I have a brother. = I’ve got a brother. (Am un frate.) sau atunci când se referă la anumite părți ale corpului care, indubitabil, aparțin persoanei în cauză. (I have blue eyes. = I’ve got blue eyes. (Am ochi albaștri.)
Există, totuși, unele diferențe importante în gramatică și nu numai, între ”Have” sau ”Have got”
Iată ce ar trebui să știm când îl folosim pe ”Have Got”:
1. ”Have got” este pentru engleza vorbită.
Desigur, nu este nimic în neregulă cu utilizarea lui ”have” în loc de ”have got” în limba engleză vorbită.
2. Este de preferat folosirea prescurtărilor când folosim ”have got”.
3. Forme diferite la interogativ și la negativ pentru cele două variante : „Have” – ”Have got”
Cu ”have got” nu folosim verbe ajutătoare pentru forma interogativă, respectiv cea negativă.
Pentru întrebări, inversăm pur și simplu subiectul și verbul, după cum urmează:
A: You have got / You’ve got
I: Have you got?
A: He has got / He’s got
I: Has he got?
Pentru negativ, punem ”not” (n’t) după ”have” ori ”has”, după cum urmează:
A: You have got / You’ve got
N: You have not got / You haven’t got
A: She has got / She’s got
N: She has not got / She hasn’t got.
!!!Verbul ”HAVE ” formează negativul, respectiv interogativul cu ajutorul auxiliarului ”do”.
4. ”Have got” se folosește doar la timpul prezent.
”Have got” există doar la timpul prezent simplu. Nu îl folosim la timpul continuu, trecut sau viitor.
5. Când nu putem folosi ”Have got”!!!
Când ”have” este un cuvânt substitut pentru un alt verb, nu îl putem schimba cu ”have got”.
De exemplu, în loc să ”facem un duș” = ”take a shower” spunem uneori ”have a shower” (”avem un duș”) sau, în loc să ”mâncăm prânzul” = ”eat lunch”, spunem ”have lunch” (”avem prânzul”). În aceste cazuri, nu putem folosi ”have got”.
I’ve got lunch
I’ve got a shower
Urmează o serie de exerciții (6 pagini) dedicate verbului ”To Be”. (Click pe butonul de mai jos pentru descărcarea fișierului complet).
Spre deosebire de limba română, în limba engleză verbele se folosesc ÎNTOTDEAUNA și OBLIGATORIU însoțite de pronumele subiecte (I, you, he, she, it, we, you, they), la toate cele trei forme - afirmativă, negativă, interogativă.
Exemplu:
A: Este fratele meu. - HE is my brother.
N: Nu este fratele meu. - HE isn't my brother.
I: Este fratele tău? - Is HE your brother?
FORMAREA NUMERELOR
NUMBER FORMATION
În limba engleză, Numerele de la 0 la 12 nu se formeaza conform nici unui tipar. Se învață ca atare.
Cele mai multe dintre ele (numerele de la 2 la 9) ajută la formarea numerelor compuse. Prin urmare, este important să le acordăm acestora o atenție sporită atunci când le învățăm.
3/4/5//6/7/8/9 + ”teen” (cu o mică excepție de scriere la 13 și 15)
Exemplu :
14 = 4 (four)+teen FOURTEEN
16 = 6 (six)+teen SIXTEEN
17 = 7 (seven)+teen SEVENTEEN
18 = 8 (eight) +teen EIGHTEEN (se scrie cu un singur ”T” la unirea celor două cuvinte)
19 = 9 (nine) + teen NINETEEN
ATENȚIE !!!
13 și 15 se termină tot în ”teen”, doar că se modifică puțin scrierea inițială a cifrelor 3, respectiv 5, după cum urmează:
13 = 3 (THREE → THIR) + teen THIRTEEN
15 = 5 (FIVE→ FIF) + teen FIFTEEN
În general, și zecile păstrează regula de adăugare a sufixului ”-ty” la forma inițială a numerelor (2 - 9). Cu câteva mici excepții, printre care 20, respectiv 30.
20 = 2 (TWO→TWEN) + ty TWENTY
30 = 3 (THREE→THIR) + ty THIRTY
21 = twenty-one
22 = twenty-two
23 = twenty-three etc.
31 = thirty-one
32 = thirty-two etc.
To be și To Have/To Have Got – formele de prezent, exprimarea posesiei, genitivul, articolul nehotărât și articolul hotărât, WH-questions.
HOW TO SAY "0" IN ENGLISH
CUM SĂ SPUI „0” ÎN ENGLEZĂ
- In spoken English, the number “0” is often read as the letter "o", often spelled “oh”. This is especially true when “0” is included with a list of other numbers. This is most commonly used with phone numbers.
Example:
The number 0198 is pronounced; “oh one nine eight”
- In the James Bond films, his agent name is “007”, which is pronounced “double “oh” seven.”
The letter "o" ("oh") is also used in spoken English as the name of the number 0 when saying times in the 24 hour clock.
Example:
Let’s meet at 08:00 hours is said; lets meet at "oh eight hundred hours”
- În limba engleză vorbită, numărul „0” este adesea citit ca litera „o”, adesea scris „oh”. Acest lucru este valabil mai ales atunci când „0” este inclus cu o listă de alte numere. Acest lucru este cel mai frecvent utilizat cu numerele de telefon, numerele camerelor de la hotel, adresă, etc.
Exemplu:
Numărul 0198 este pronunțat; „0/Oh unu nouă opt”
- În filmele James Bond, numele agentului este „007”, care se pronunță „dublu„ 0/oh ”șapte”.
Litera „o” („oh”) este, de asemenea, utilizată în limba engleză vorbită ca nume al numărului 0 atunci când se spune ceasul de 24 de ore.
Exemplu:
Să ne întâlnim la ora 08:00 se spune; să ne întâlnim la „0/oh opt sute de ore”
"Zero" is a word mostly used in math and science. (When you are measuring something)
Example:
"Visitors train with Space Adventures for several months before spending a few days in zero gravity."
"The temperature today is below zero degrees."
„Zero” este un cuvânt folosit în cea mai mare parte în matematică și știință. (Când măsurați ceva)
Exemplu:
„Vizitatorii se antrenează cu Space Adventures timp de câteva luni înainte de a petrece câteva zile cu gravitația zero.”
„Temperatura de azi este sub zero grade”.
Nought is very similar to the word "zero" and is another mathematical word for "0". It is mostly used in American English. It is often said when talking about percentages.
You may have heard of the game "noughts and crosses" too.
Example:
The sentence "There is a 0.5% chance of rain today" would be pronounced as "there is a nought point five percent chance of rain today"
"To win the game noughts and crosses, you ned to get three noughts in a row.
Nimic este foarte asemănător cu cuvântul „zero” și este un alt cuvânt matematic pentru „0”. Este folosit mai ales în engleza americană. Se spune adesea când se vorbește despre procente.
Este posibil să fi auzit și de jocul „ X si Zero”.
Exemplu:
Propoziția „Există o șansă de 0,5% de ploaie astăzi” ar fi pronunțată ca „există un punct zero 5% șanse de ploaie astăzi”
„Pentru a câștiga jocul” X si Zero”, trebuie să obțineți trei ”noughts”/ 0 la rând.
"Nil "means “nothing” or a “quality of no importance”. In the UK, “nil” is used to describe scores.
Example:
Manchester United won last week’s football match against Manchester City by “two goals to nil”.
„Nil” înseamnă „nimic” sau o „calitate fără importanță”. În Marea Britanie, „zero” este utilizat pentru a descrie scorurile.
Exemplu:
Manchester United a câștigat meciul de fotbal de săptămâna trecută împotriva lui Manchester City cu „două goluri la zero”.
Love – A term used in tennis instead of the word 'nil' or 'zero'. It is used to describe a lack of score in either points, games or sets. i.e. a game score of 30-0 is given as '30 love' and a set score of 6-0 is given as 'six love'.
Când să spui „love = iubire / dragoste”
Love - Termen folosit în tenis în locul cuvântului „nil” sau „zero”. Este folosit pentru a descrie lipsa scorului fie în puncte, jocuri sau seturi. adică un scor de joc de 30-0 este dat ca „30 love (iubire)” și un scor stabilit de 6-0 este dat ca „șase love (iubire)”.
NUMBERS
0 - 30/39
ARTICOLELE
NEHOTĂRÂTE ȘI HOTĂRÂTE
NUMERELE
0 - 30/39
ABOUT COLOURS…
Despre culori…
Both words mean the same thing and its spelling depends on the country where the word is written.
The word Color is used in United States.
The word Colour is used in the rest of the English-speaking countries (England, Australia, NZ etc.)
Ambele cuvinte înseamnă același lucru, iar ortografia depinde de țara în care este scris cuvântul.
Cuvântul Color este folosit în Statele Unite.
Cuvântul Colour este folosit în restul țărilor vorbitoare de limbă engleză (Anglia, Australia, Noua Zeelandă etc.)
The same as with the difference between Color and Colour, it depends on the country.
The word Gray is used in United States.
The word Grey is used in the rest of the English-speaking countries (England, Australia, NZ etc.)
La fel ca în cazul diferenței dintre Color și Colour , depinde de țară.
Cuvântul Gray este folosit în Statele Unite.
Cuvântul Grey este folosit în restul țărilor vorbitoare de limbă engleză (Anglia, Australia, Noua Zeelandă etc.)
You can also talk in shades (or intensity) of colour in English by using such expressions as:
Light is the opposite of Dark.
De asemenea, puteți vorbi în nuanțe (sau intensitate) de culoare în limba engleză folosind expresii precum:
'What's your favourite colour?', 'What colour are your eyes?' or 'What colour is the car?' - these are the most common questions about colour in English. If you know the names of the colours in English, you will answer those questions.
„Care este culoarea ta preferată?” „Ce culoare au ochii tăi?” sau „Ce culoare are mașina?” - acestea sunt cele mai frecvente întrebări legate de culori în limba engleză.
COLOURS
CULORI
Citește cu atenție prezentările de mai jos și apoi rezolvă următoarele exerciții. / Read carefully the introductions below and then solve the next exercises.
Puteți descărca de la butonul de mai jos o listă aproape completă cu țările și naționalitățile lumii, aranjate alfabetic.
În listă/tabel, coloana Țări conține numele fiecărei țări .
Coloana de Adjectiv conține cuvântul folosit pentru a descrie ceva din acea țară. (De exemplu "German watch = ceas german"). Totodată, în marea majoritate a cazurilor, adjectivul este identic cu substantivul din coloana următoare și desemnează atât naționalitatea, cât și persoana din acea țară.
Coloana de Substantiv (noun), așa cum am precizat mai sus, desemnează persoana care locuiește în țara respectivă.
Coloana de Limbă indică, desigur, limba vorbită în acea țară, care, de cele mai multe ori, este aceeași cu naționalitatea.
Naţionalitatea are formă identică pentru masculin şi feminin.
Naționalitatea și limba se scriu MEREU cu literă mare în limba engleză.
COUNTRIES AND NATIONALITIES
ȚĂRI ȘI NAȚIONALITĂȚI
Plecând de la modelele de mai jos, faceți o scurtă prezentare a familiei dvs. / Starting from the models below, make a brief presentation of your family.
Ascultă și apoi tastează cuvintele lipsă în căsuțele de mai jos. / Listen and then type the missing words in the boxes below.
Completează cele 15 propoziții cu cuvintele din stânga. Unele cuvinte sunt folosite de mai multe ori. / Complete the 15 sentences with the words on the left. Some words are used more than one time.
Aranjează propozițiile de mai jos. / Unscramble the sentences below.
Aranjează literele pentru a descoperi cuvintele ascunse. / Family word scramble.
Ascultă cu atenție apoi tastează cuvintele lipsă în căsuțele de mai jos. /Listen carefully, then type the missing words in the boxes below.
Ascultă cu atenție, citește textul, apoi rezolvă exercițiile 2 și 3. / Listen carefully, read the text, then solve exercises 2 (Potrivește membrii familiei cu imaginile. / Match family members with the pictures.) and 3 (Citește și bifează Adevărat sau Fals. / Read and tick True or False.).
Family/Families = Familie/Familii
PăRINțII
Parents = Părinți
Mother (fam. Mom, Mum) = Mama
Father (fam. Dad, Daddy, Pops) = Tata
COPIII
Child/Children = Copil/Copii
Kids = Copii
Son = Fiu
Daughter = Fiica
Offsprings = Descendenți/Urmași
FRAțII
Brother = Frate
Sister – Soră
Siblings – Frați
În timp ce românii folosesc cuvântul „frați” pentru toate surorile și toți frații (chiar dacă avem 2 surori si un frate, toți sunt frati), englezii au termenul de siblings.
Ex: I have 3 siblings. – Am 3 frați.
GEMENIi
Twins = Gemeni
Ex: They are identical twins. –Sunt gemeni identici.
Se poate folosi termenul de Twin/Twins în combinație cu Sister/Sora sau Brother/Frate. Ex: My twin sister has got a beautiful house. Sora mea geamană are o casă frumoasă.
BUNICIi
Grandfather (fam. Grandpa) = Bunic
Grandmother (fam. Grandma, Grannie, Granny) = Bunică
Grandparents = Bunici
Pentru a forma cuvintele ce desemnează străbunicii, se folosește prefixul „great-”. Great-grandfather, Great-grandfather, great-grandparents.
NEPOțIi
Grandchildren = Nepoți
Grandson = Nepot
Grandaughter = Nepoată
„Grandchildren” se folosește doar pentru nepoții bunicilor, nu și pentru nepoții unchilor. Aceia au forme diferite.
RUDE (RELATIVES)
UNCHI șI MăTUșI
Uncle = Unchi
Aunt = Mătușă
NEPOțI (De unchi și mătuși)
Nephew = Nepot
Niece = Nepoată
VERI
Cousin = Văr/Verișoară
”Cousin” se folosește pentru ambele sexe.
In cazul în care există gradele de tip: „văr de-al doilea” sau „văr de-al treilea”, se folosesc numeralele ordinale.
Second cousin = Văr de-al doilea
RUDE PRIN MARIAJ
SOCRII
In-laws = Socrii
Father-in-law = Socru
Mother-in-law = Soacră
Son-in-law = Ginere
Daughter-in-law = Noră
CUMNAțI
Brother-in-law = Cumnat
Sister-in-law = Cumnată
SOțI
Wife = Soție
Husband = Soț
RUDE PRIN ADOPTIE
Adopted = Adoptat
Adopted son = Fiu adoptiv
Adopted daughter = Fiică adoptivă
VITREG
În limba engleză, se folosește prefixul „half-” pentru surori și frați vitregi (atunci când doar un părinte este comun).
Half-sister = Soră vitregă
Half-brother = Frate vitreg
Se folosește prefixul „step” pentru orice fel de rudă vitregă (la frați/surori, niciun părinte nu este comun).
Stepfather = Tată vitreg
Stepmother = Mamă vitregă
Stepson = Fiu vitreg
Stepbrother = Frate vitreg
CUVINTE LEGATE DE RELAțIIle familiale
Relationship = Relație
Boyfriend = Prieten/Iubit
Girlfriend = Prietenă/Iubită
Single – Singur (Necăsătorit/ă)
Marriage – Căsătorie
Engagement – Logodnă
Fiancé/Fiancée = Logodnic/ă
Divorce – Divorț
Widow/Widower – Văduvă/Văduv
Bride – Mireasă
Groom/bridegroom – Mire
GodFather = Naș
Godmother = Nașă
THE FAMILY
FAMILIA
3.
Ascultă cu atenție întrebările și alege cele mai bune propoziții pentru a răspunde. / Listen to the questions carefully and choose the best sentences to respond.
Completează paragraful din dreapta cu cuvintele din stânga. / Complete the paragraph on the right with the words on the left.
Accesează fișa de mai jos (”Introducing yourself”/Prezentându-te pe tine), ascultă și citește fiecare prezentare în parte, apoi completează cele două tabele cu informațiile aflate! / Access the worksheet below (”Introducing yourself”), listen and read each presentation separately, then fill in the two tables with the information found!
2.
PERSONAL INFORMATION
INFORMAȚII PERSONALE
1.
INSTRUCȚIUNI pentru parcurgerea cursului
Cursul este structurat în 12 module.
Fiecare modul respectă structura ideală de învățare:
Cum înveți eficient?
Prin urmare, ai la dispoziție 12 Module unde vei găsi :
EduMNC
EduMNC - de ce?
Prin conținutul său, acest site se adresează atât elevilor/studenților, cât și profesorilor, cu scopul de a ușura munca fiecăruia în parte: învățare, respectiv predare/evaluare.
Toate materialele respectă normele în vigoare.
Contactează-mă
e-mail:
prof@edumnc.ro
Telefon
+40 723038927